In-Made Jaarverslag 2016 beschikbaar!

Het derde jaarverslag van In-Made, de gezamenlijke productiebedrijven van het gevangeniswezen in Nederland, is nu beschikbaar.

In-Made is een lerende organisatie. Wij laten anderen ook graag meekijken met onze vooruitgang en uitdagingen. Daarom presenteren wij, voor het derde jaar op rij, ons jaarverslag.

Stap voor stap worden wij een volwaardig productiebedrijf waarin onze bijzondere medewerkers hun werknemersvaardigheden kunnen ontwikkelen. Vaardigheden die ze nodig hebben als ze als Ex-Made buiten de muur aan de slag gaan. Met als doel: een volwaardige, betaalde baan na detentie.

Verder richten wij ons in toenemende mate op duurzame productie. Dat doen we enerzijds door een schakel te zijn in de demontage-keten. Maar ook door kritisch te zijn op onze eigen reststromen en mogelijkheden voor (her)gebruik hiervan. Anderzijds nemen we actief deel aan projecten waarbij hergebruikte materialen worden ingezet als vervanger van reguliere grondstoffen. Het DJI kerstgeschenk 2016 is hiervan een mooi voorbeeld.